Tur mitt i oturen??

Var på VC med Rasmus igår och det konstaterades att han hade en kraftig halsinfektion och var illröd och svullen i halsen stckarn. Inte konstigt att han inte har velat äta. Otäckt hög feber har han haft sen i tisdgas också. Läkaren sa att hon trodde han var på bättringsvägen och att barn under 4 år oftast inte får halsfluss. Ett stick i fingret (!!!) togs för att mäta infektionshalten vilken låg på 58?? Ingen medicin fick vi utan vi fick vända oss till jourcentralen om det skulle bli värre.
 
Natten till idag vaknade han och hade 40,6 igen, han var helt eldröd och bara grät och klunkade i sig vatten (vilket var bra). Ringde 1177 imorse och fick en tid på jourcentralen på US 12.30. Läkaren där gjorde en undersökning igen och tyckte halsen såg riktigt illa ut och vi fick äntligen penicillin utskrivet.
Nu i efterhand ångrar jag att jag inte tog vagn till sjukhuset. Bar honom från bilen och in vilket var riktigt tungt! Jag var helt andfådd när jag kom fram. Vi var 10 min försenade också så jag kunde inte ta det lugnt. Väl inne på apoteket sen var det riktigt lång kö och bara 1 kassa öppen. I och med att jag inte hade någon vagn att spänna fast honom i och att besöket på apotektet tog närmare 30 min fick jag springa omkring där inne och försöka rädda saker som han höll på med. När jag försökte lyfta upp honom kastade han sig bakåt i en båge och blev helt slapp i kroppen. När jag  sedan försökte ställa honom på golvet höll han upp knäna. När jag satte honom på en stol gled han ner som om han inte hade styrsel i kroppen. Under den här tiden var han alltså rätt pigg, busig, j_vlig ja ni förstår. Det slutade med att jag fick lägga honom på mage på golvet.
 
Febern har avtagit under dagen men han är fortfarande välldigt gnällig och det märks på honom att han har ont. Inte nog med halsen så håller han på att få 4 nya tänder så tandköttet är rätt svullet om man säger så. 
 
Vilken pärs det är nu när man ska någonstans och har en tid att passa. Overallen ska på, och glöm inte halskragen! Typiskt att när man fått på overallen kommer man just på att det hade varit mkt smidagre att trä på vantarna först. Sen mössan och kängornas tur, på en 1 1/2 åring som är som gelé i knät. Behöver jag säga vilken temperatur man själv har i det här läget? Mitt tips till dig är ta på din egen jacka, mössa whatever sist!
 
Och för sjutton! Glöm inte att klämma ner snuttetrasan i jackfickan!
 
Imorgon är det 1:a advent och det ska pyntas och fixas och få till det där traditionella. Vi hade inte stakar och stjärnor så att det räckte till alla fönster så det fick bli lite sista minutenshopping, men bra blev det. Jag fyller ju år imorgon också, 20 någonting. Det vankas adventsfika här för släkten så ikväll bakar jag det sista. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0