Dag 2

Godmorgon, har inte sovit vidare värst bra inatt och imorse har en bebis skrikit oavbrutet i flera timmar :/. Har iaf redan hunnit med att både duscha och äta frukost, vad ska jag göra nu??

Blev lite uppstressad igår när jag fick för mig att middagen som serverades vid 17.30 var dagens sista måltid. Jag satt länge och funderade på vad det var jag åt, vad det kunde varit för kött osv, kan inte säga att det var så gott iaf. Hur som helst så dukade de fram kvällsfika mellan 19.30 - 21.30 och det var väl tur, så hungrig som jag var! Plus i kanten för att de har brödrost här, sådana lyxigheter har vi inte hemma ;). Smörgåsar med olika sorters pålägg, filmjölk, nyponsoppa, olika juicer m.m, perfekt om man inte är så förtjust i middagen.
Micke åkte hem vid 17 igår men kom tillbaka på kvällen igen. Med sig hade han en goodiebag med kex, choklad och saft som jag kan ha på rummet :). Som ni märker är det mkt prat om mat och det måste vara för att jag den senaste veckan har blivit så konstant hungrig! Hur ska detta sluta?

När jag fick reda på att jag skulle få genomgå ett kejsarsnitt var min första tanke -Söv ner mig!! Ni som känner mig vet vad jag tycker om stick, skärsår och andra sådana saker... Men, jag hade börjat förlika mig med tanken och har blivit inställd på att vara vaken (med hjälp av lugnande medel) tills igår... Troligtvis är det så att moderkakan inte bara är föreliggande utan också i framvägg vilket innebär att under snittet måste de även skära igenom moderkakan, vilket innebär att jag kommer förlora mkt blod vilket i sin tur innebär att jag inte FÅR vara vaken längre. Snuvad på det med...kan det bli bättre? Jaja, vad ska man göra, bara bebisen är frisk så får den komma ut genom öronen om den vill.

Om inget händer tidigare så kommer snittet troligtvis bli runt den 20 juni, vilket är väldigt snart. Föds bebisen senast den 20 juni kommer den att bli "Tvilling" istället för "Kräfta", jag siktar på en "Tvilling".

Kommentarer
Postat av: Annie

Mysigt att träffa dej idag gumman! Jag behövde en liten dos av min fina bästaste Sofie=) Kämpa på nu! Kommer snart upp igen-kram så länge

2011-05-31 @ 19:25:51
URL: http://minitass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0