Pingstdagen

Det var visst inte ok att säga sådär till mig. Detta har diskuterats och imorgon ska jag få prata med en annan läkare om detta, hade hoppats på Susanna men hon har visst semester nu. Jag ska få träffa en Sara istället och få svar på alla frågor o.s.v.

En läkare får gärna var rak och ska vara ärlig men inte okänslig.
En läkare bör vara beredd på att svara på frågor utan att vara nedlåtande.
En läkare ska känna till patientens historia.
En läkare ska behandla patienten med respekt och visa äkta engagemang till patientens välbefinnande.

Barnmorskorna här är guld värda och det märks att de bryr sig.
Svärmor och Peter är på väg hit på cyklar och de ska ta ut mig igen så jag får luft :). Tack för Digistive Olive som ni hade med er igår.
Ikväll kommer Micke och han skulle köpa med sig något gott så behöver jag inte äta middagen här.

Stort tack till alla vänner och familj som gör livet lite lättare för mig när jag "bor" här.

 


Kommentarer
Postat av: Cathrine

Men shit att läkaren sa så! Tjänstefel ju! Bra att det kom fram ändå och hoppas verkligen du får en annan läkare! Susanna skjutsar sin pålle till gotland idag, men tror hon skulle tillbaka och jobba innan hennes riktiga semester börjar.

2011-06-12 @ 21:19:37
URL: http://catenett.blogg.se/
Postat av: Sofie

Aha okej, hoppas jag träffar henne i veckan då. Ja läkaren sa så, hon presenterade sig som Överläkare, Docent och Obstetriker så hon kan sin sak men har dessvärre ingen social kompetens...

2011-06-12 @ 21:43:22
Postat av: Fotograf Laila Villebeck

SV: Hahaha! Då hoppas vi att han får tummen ur snart då!



"Min" läkare var också noga med sin titel när jag träffade henne...

2011-06-12 @ 22:22:58
URL: http://lailavillebeck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0