Back to Thailand

I början av mars nästa år åker vi återigen till Thailand, dock inte till Phuket denna gång utan nu har vi bestämt oss för Krabi. Krabi ligger i sydöstra Thailand och har några av de finaste öarna i sin närhet. Inget ont om Phuket vi trivdes bra där men det var väldigt mycket turister som jag ibland tyckte blev lite för mycket. Det var fina stränder i Phuket men det kanske passar "familjen" bättre. Ao Nang i Krabi som vi ska till finns det självklart också turister men dock inte lika mkt och det är lugnare på denna sida. Badmöjligheterna från Krabi är mer begränsat än Phuket då det är långgrundt och stor skillnad på ebb och flod. Detta gör att man dagligen kommer åka såkallade longtail boats ut till närliggande paradisöar. Det blir tredje året i rad som jag dissar mars månad i Sverige, jag längtar efter sol och bad och detta blir min morot i vintermörkret.

Bye!

Kommentarer
Postat av: Annie

Gud vad avis jag blir!! Nån gång ska vi dit vi med:-)kram på dej gumman!

2009-10-10 @ 20:56:55
URL: http://minitass.blogg.se/
Postat av: ingbritt

Ja jag kan tänka mig att ni längtar.Det är värt så mycket att åka tillbaka dit.Man ser allt i detta paradis på ett helt annat sätt än första gången man är där.

2009-10-11 @ 16:59:03
Postat av: Boj

det finns ett par bra ställen vi kan gå till, säg bara till när ni har tid jag e ju ledig varje helg =)

2009-10-11 @ 18:29:45
URL: http://theroadqueen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Hurtis! Hoppas spinningen gick bra ;)

Ses imorgon!

2009-10-12 @ 19:16:32
Postat av: Dessi

Glömde visst fylla i att det var jag ;)

2009-10-12 @ 19:17:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0