Semesterplaner

Idag har vi vait väldigt effektiva. Vaknade vid 9 och tog en promenad i ett lite svalare väder, jätteskönt. Var iväg till K-rauta och köpte grejer för att göra iordning altanen. Så idag har vi skurat hela altanen, en vit altan blir rätt skitig efter ett tag. Köpte även mörkbrun bets till golvet så nu i veckan som kommer ska golvet bli mörkt och snyggt :).

Semesterplanerna är mer eller mindre spikade nu. Första veckan åker vi ner till Halmstad så Micke kan serva sin hojj, och passar även på att hälsa på Mickes moster och får även logi där ;) Troligtvis kommer vi att fortsätta neråt till ett ställe som heter Torekov (en udde cirka 7 mil söder om Halmstad) det är tydligen jättefint där. Vi har hittat ett spahotell där som vi ska tillbringa en natt på, efter detta bär det av hemåt igen mot grillfest både i Motala och Ljungsbro? Andra veckan kommer vi som sagt åka till Falun och gå i koppargruvan och stanna en natt, dock inte i gruvan utan Grand Hotell i stan. Istället för att vända hemåt igen har vi nu bestämt oss för att fortsätta upp mot Järpen (2 mil från Åre) till Mickes storebror och bli där i ca: 4 nätter. På lördagen beger vi oss hemåt och plockar med oss Jörgen ner till Linköping, stannar vid Falun för att möta Peter och Birgitta och jag kan troligtvis få avlösning på mc:n av Peter så kan han köra de sista 30 milen och jag ta bil. Måste hinna hem till Elliots dop och baka bullar ;). Blir mycket mc i sommar och jag tror det kommer bli jättehärligt, ha med en karta och stanna och rasta och ta fina kort, myyys. Ska köpa en reflexväst nästa vecka som jag ska ha på mig när jag kör, känns som det behövs när man ska köra närmare 85 mil norr om Linköping. 


Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0