Afrikansk dans

När jag åkte i bilen till Norrköping imorse slog det mig plötsligt att jag verkligen saknar den afrikanska dansen. Jag har provat på olika gym men den roligaste tiden var när jag och Nadja gick en kurs i afrikansk dans i stan. Läraren var lite flummig men det hör ju till och det bästa av allt var att det var levande trumspel.
 
Nu såg jag till min förtjusning att dansarna.se kommer att ha familjedagar med afrikansk dans den 27/10 och 17/11. Då tar man med barnen. Grupperna är indelade i olika åldrar för barnen. Allt ifrån bebisar som får hänga med i bärsjalar/selar och upp till 5 år.
Jag tror att Rasmus skulle älska detta :). Denna lördag kan vi tyvärr inte då vi ska på Sixtens dop men den 17:e kanske vi kan gå. Mamma skulle eventuellt vara barnvakt då men vi kanske kan byta dag?. Någon som vill hänga på? Vi kommer gå i den gruppen för barn mellan 2-4 år där de kan gå och röra sig själva. 
 
Det är kl: 10.00-10.30 på Flamingo Crossing som ligger på S:t Larsgatan i Linköping.
90kr för en vuxen och ett barn, +50kr om man lägger till en vuxen eller barn.
 
Nu såg jag precis att det är samma dans- och spelgrupp som jag och Nadja hade på kursen. Kul!
 
 

Kommentarer
Postat av: Fotograf Laila Villebeck

Flamingo Crossing är jättebra! :) En gammal "kollega" till mig som startat upp dansstudion :)

2012-10-26 @ 09:02:37
URL: http://www.lailavillebeck.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0