I-landsproblem

Idag har jag haft en känsla av att saker och ting går emot mig. Avgör själva.
 
När jag väl kom till jobbet imorse gapade glasögonfodralet tomt, shit! Tur att jag sitter relativt nära mina kollegor och att man inte alltid måste kunna se ansiktsuttryck, har jag märkt.
Efter jobbet skynda jag ner på stan, bytte Mickes vantar som var trasiga när vi köpte de men tyvärr hade de inte likadana där, crap! Jaja, tog pengar istället, hade inte tid att kolla runt. Sprang (läs skyndade) upp till Hälsohuset på Platensgatan för min efterlängtade massage. Mötte min massör i dörren, "Hon skulle bara gå och köpa mat....och äta den" Okej, jag tog det lite lugnt i väntrummet en stund, behövde ändå varva ner. Till en början var massagen helt ok men sen började jag frysa och det var inte alls så behagligt längre. Jag hade dock handdukar på mig som hon flyttade runt och gnuggade (!!) mig med så man kan säga att jag fick en peeling på köpet. Massage hade de visst erbjudande på just nu, undra varför?? Dåligt med massagekunder??
 
Nästa I-landsproböem möts jag av när jag ska betala/checka ut från parkeringshuset och betalstationerna precis har slutat att fungera. Folk var väldigt upprörda och det bildades en stor hop med människor. Jag bara stod och glodde, lite omtöcknad efter massagen men jag kunde ana att det stod AVBROTT på maskinerna. -Släpp ut oss härifrån ropade nån som precis hade fått tag i herr eller fru ansvarig i sin telefon. Efter ett LÄNGRE avbrott fungerade det helt plötsligt och jag kunde betala och åka.
 
Styrde bilen mot Tornby då jag av någon anledning hade fått för mig att Loudness hade flyttat dit och jag skulle promt köpa "The Thing" på bluray i steelbox. Men efter att ha letet efter Videgatan (som ligger i Valla) ett tag gav jag upp och åkte till Coop istället. Det blev ingen farsdagspresent.
När jag inte hittade klädvårdsrullar och lapparna från snusmaskinen var slut började mitt tålamod att ta slut.
In på systemet (som inte har korgar med hjul som man kan dra efter sig) med två skittunga påsar balanserade jag två flaskor rödvin bort till kassan. 
 
Efter att ha suttit (still) i bilen vid Braskens bro kl: 16.23 en fredagseftermiddag i mörkret utan glasögon och fortfarande avtryck i ansiktet efter massagebänken kände jag att jag var på fel plats vid fel tid.
 
Tack å hej!
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Herregud Sofie,vilken dag!!

2012-11-09 @ 18:27:39
Postat av: Gun

Herregud, allt går inte som man hoppas ibland. Hoppas vinet blir bra i allafall. Trevlig helg !

2012-11-09 @ 18:35:27
Postat av: Cathrine

Brukar vara sådär när det börjar dåligt och man hamnar i dålig sinnesstämning, då rullar allt på likadant typ. Imorgon är en annan dag ;)

2012-11-09 @ 21:19:47
URL: http://superbeb.wordpress.com
Postat av: Fotograf Laila Villebeck

Nu kan det bara bli bättre ♥

2012-11-10 @ 14:16:12
URL: http://www.lailavillebeck.com
Postat av: Dess

Trots att jag tycker din dag låter jättehemsk kan jag inte låta bli att skratta, tyckte det var så roligt skrivet ;)
Hoppas helgen blir bättre än fredagen ;)
Kram!

2012-11-10 @ 19:26:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0