Min första mors-dag!

Min dag kunde inte starta bättre då Rasmus helt plötsligt utbrister -Maama, i sängen imorse. Det är första gången han säger det. Jag tror att det har dröjt lite för att han inte vile att det skulle bli fel utan att det skulle bli rätt direkt. Jag fick sovmorgon och under tiden hade Micke och Rasmus varit iväg och köpt present och mangotårta. Jag blev väckt med frukostbricka med paket och flagga och allt! Jag fick en ny hårfön, tackar tackar. Min gamla har låtit väligt konstigt den senaste tiden och Micke har varit orolig för att den ska börja brinna?!?.

Igår var en riktig fixardag här hemma och idag fortsätter det. Min svärmor är väldigt noga vad det gäller städning och fönster o.s.v. och hon har sagt att jag inte får sätta upp gardiner förens hon (observera hon) har putsat alla mina fönster och delat dem. Sagt och gjort så gjorde hon det igår och då upptäckte vi att täcklisterna i fönstrena bara trasade sönder. Jag fick åka och köpa nya täcklister 46 m (!!!) och börja klistra upp de runt alla fönster efter att hon skrapat bort det gamla. Puh vilket jobb, men skönt att hon gör det värsta. Snart är hon här igen och då går vi på övervåningen, håll i hatten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0