Vardag

Alla är friska och krya nu, peppar peppar. Micke är i Stockholm på Älvsjömässsan hela veckan och kommer hem sent på söndag. Jag roddar med barn, hem, jobb och förskola och imorgon får jag hjälp med hämtning på förskolan av barnens farmor och farbror.
När man sover själv hemma med barnen känns det som om man sover med ett öga (och öra) öppet. Vid 02.30 inatt ramlade Rasmus ur sängen, vår säng, som är väldigt hög och vid 03.30 vaknade Julius och ville ha välling vilket han aldrig gör annars. Lillasyster sov ända till 06 idag, sov längst av alla, otroligt.
 
Freja pratar så mkt nu och sjunger och spexar. Julius också, det kommer fler och fler ord och de är som två papegojor de små och härmar allt man säger.
 
Killarna har fått nya fleecefodrade regnställ och såhär såg Rasmus ut första dagen han hade använt det på förskolan. Jaja, det var bara och spola av i duschen och huvudsaken är ju att han har haft kul. Jag är glad att det inte var vinteroverallen och vinterkängorna som såg ut sådär, alltid nått.
I helgen tar jag med barnen till Motala och hälsar på mamma/mormor, hoppas på bra väder så vi kan vara ute lite. På söndag måste jag fundera ut en lösning så att Julius och Rasmus kan gå på sin simskola respektive gympa. Ev tar jag med alla kidsen på gympan och fixar barnvakt under tiden det är simskola.
 
Att gå ner i arbetstid till 80% och sluta 14.30 i stort sätt varje dag känns som det bästa beslutet jag har gjort på länge, så mkt värt! Kunna hämta barnen utan stress, läsa en bok, dansa till musik, prata och ta en långsam promenad hem från förskolan med dom utan att känna stress över att kvällsmaten måste fram direkt.
 
Idag har jag nya favoritblusen på mig, med endast 1 knepig knapp i nacken.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0