Feber!

Ledig i fredags och vi var hos frisören med killarna. Dock blev inte Julius färdigklippt då vi mer eller mindre blev ”utslängda” från frissan. Julius var helt hysterisk och vi fick avbryta nån gång och gå in igen och hålla fast, låter helt dumt nu när jag tänker på det i efterhand. Borde avbrutit tidigare kanske?? Frisören sa något i stil med – Vi måste ju tänka på den andra kunderna också.. Då betalde vi och tackade för oss J.

I lördags var jag tillbaka hos frisören för färgning och provuppsättning och jag blev nöjd med färgen i vanlig ordning. Hann med att hälsa på min farmor och prata med henne en timme över en kopp kaffe.

Julius blev dålig igår och fick hög feber, 41,5 stod termometern på. Julius får alltid skyhög feber när han väl har det. Freja hakade på och hade en febrig natt också så det har inte blivit mkt sömn inatt. Idag jobbar jag till 18 och Micke kämpar på med sjuka kids på hemmaplan.

Kalendern är full denna vecka men jag tror vi hinner klart med det vi ska. Nu håller vi tummarna för att barnen blir friska snabbt och att det inte är något allvarligt.

Innan febern slog till igår var vi vid en lekpark och lekte och Micke och Rasmus gick upp i en liten dunge. Rasmus är så söt! Helt plötsligt ropar han till mig från kulle: - Mamma! Det finns lingon och vackra blommor här!

Sen kom nedspringande med en prickig fjäder och hävdade bestämt att den har tillhört en hackspett. Han ville kicka hem på stört och kolla i sin fågelbok. Sagt och gjort, han hade rätt! Han kan mer än mig, jag är så imponerad av honom, mitt lilla stora hjärta.

 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0