Mamma-Rasmusäventyr!

På tisdag flyger jag och Rasmus till Bremen i Tyskland där min bror Micke jobbar. Han är med och bygger en stooor båt, ett lyxkryssningsfartyg som ska gå runt i Asien. Båten heter Genting Dream och den 12/10 går jungfruturen och jag och Rasmus följer med! Båten har självklart testats på alla möjliga sätt så man får inte tro att det blir ett Titanic-farväl av detta.

Vi följer med ombord i 4 dygn och går av i Gibraltar. Vi har bokat hemresa från Malaga den 20/10 och som det ser ut nu tror jag att vi övernattar 2 nätter på Gibraltar och sedan 2 nätter på Malaga. Jag är glad för vi hittade ett direktflyg från Malaga till Nyköping som vi tar istället för att åka via England vilket hade taget mer än dubbelt så lång tid. För tillfället är det lite oklart om Micke kan gå av båten med oss som var planerat från början men han jobbar på det och jag håller tummarna att det går. Annars får jag och Rasmus semestra lite själva :). Jag har kollat upp lite utflykter och hittat nån grotta och lite bergsapor och sånt :).




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0