Besök på Bryggan

Bäst idag har varit när jag och Rasmus var i arcadhallen och provade allt de hade. Alla maskiner var igång nu och allt var gratis, bara att köra! Jag dansade mig svettig på dansplatta och Rasmus tyckte bäst om fiskespelet och Jurassic Park-simulatorn (ups! visste inte att den var lite läskig). Kommer garanterat att bli besök där varje dag ombord.

Vi fick komma in på bryggan och pratade med styrmännen. Lite senare hälsade vi även på kapten. En av styrmännen (den norska) hämtade en kaptenshatt till Rasmus men han blev alldeles för blyg och vågade knappt sitta i stolen, men några sekunder provade han. Rasmus fick låna en kikare (dyrve) och vi satt och kollade på lite andra båtar. 

Vi passerade på Engelska kanalen idag som ligger mitt emellan Frankrike och England. Vi såg land (England) och Rasmus vinkade glatt uppifrån däck.

Vi har varit på lite rundvandring och kollat in spa't, gymmet, bowlinghall, stora scenen m.m. Det är mkt som inte är helt färdigställt men imorgon tror jag att Bowlingbanan skulle vara igång och där var det fritt spel. 

På en av bilderna håller Rasmus i en telefonlur, det är den telefonen som funkar om båten skulle bli helt strömlös och den fungerar till 12 hamnar. 

Imorgon visas Frost och Den Gode Dinosaurien på storbild (engelska) och vi ska nog se den förstnämnda som visas på eftermiddagen.

Godnatt!














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0