Ny vecka

I fredags var jag på stan och fixade lite ärenden och köpte fina matchande tröjor till mig och Freja, jag älskar Lindex kollektion Holly & Whyte. Vi åt kvällsmat hemma hos svärmor och åkte sedan hem med trötta barn i pyjamas. I lördags började vi ta fram adventspynt och styrde och ställde med stjärnor och stakar. Rasmus älskar pynt och har redan klätt sin lilla gran i fönstret med både glitter, kulor och belysning. På eftermiddagen åkte vi till Daniel och Emma där även Jenny och Miche slöt upp. Vi beställde pizza och klädde ut oss till pirater med barnen och hade disco. Daniel hade köpt både discokula, färgade lampor och rökmaskin så vi var i riktigt bra discoform och barnen hade jättekul. Freja dansade till 20.00 då orkade de inte mer och det var dags för pyjamas innan vi satte oss i bilen och styrde hemåt.

Nu är Julius helt blöjfri om man bortser från nattblöjan som får vara kvar ett tag till. Det går över förväntan och vi har varit iväg på allt möjligt och han accepterar även toalett när potta inte finns att tillgå. Igår på Bamsegympan gick det bra och han känns så stor när han har kalsonger nu, lilla snutten.

Jag var med Rasmus på simskola i lördags och vi fick med papper om rekomendation inför återanmälan och vi provar att gå upp en nivå till Sköldpaddan istället. Kraven för den gruppen är samma som målen han ska ha uppnått i Baddaren vilket han har gjort. Jag hade ett pepptalk med honom efter simskolan då han hade varit så duktig så nu är han taggad till att prova nästa nivå i januari.

Igår kom morbror Micke hem till oss en sväng med lite grejer till barnen och fikade. Han hade kuddkrig med barnen och lyfte upp dom så de fick "gå" i taket så både Micke och barnen blev genomsvettiga av allt bus.

Denna vecka ska jag jobba även på lördag så jag laddar upp mentalt för en 6-dagarsvecka på jobbet. Snart är jag långledig över jul och jag längtar till en massa tid med barnen.

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0