Mitt i veckan

Julen närmar sig så snabbt och snart kommer jag vara långledig med familjen. Micke börjar sitt nya jobb efter årsskiftet så det blir en stor omställning för oss. Jag kommer t.o.m behöva lämna barnen innan jobbet vissa dagar när han är bortrest och jag har aldrig gjort det under tiden jag har jobbat. Hur gör man? Åh vi kommer aldrig hinna i tid, haha!
Imorgon är det dags för vaccinationen och jag har börjat få lite kalla fötter men det lutar åt att vi gör det. Vi är såå pålästa om detta ämne nu och det skulle nog vara skillnad om vi bodde i ett land som alla vaccineras i då det inte är så bra för vuxna för det är nämligen så att för varje gång vi träffar på någon som bär smittan aktiveras vårt egna immunförsvar mot vattkoppor och risken för bältros minskar.
Den som är vaccinerad har mindre risk för bältros än den ovaccinerade men som sagt skulle alla barn vaccineras så ökar ju risken för personer som redan har haft vattkoppor att få bältros, hängde ni med?
 
I söndags åkte vi till Kolmården och Bamses Jul tillsammans med Anna och familj. Det var jättemysigt och vi åkte häst och vagn, kollade på Bamseteater och var i "trollskogen" och träffade trollen :). Vi hann även med några karuseller och att titta på den fina granen de hade ställt upp.
 
På fredag har jag semester och vi tänkte börja dagen med att åka till simhallen med hela ligan och ev. kommer vi ha barnvakt efter lunch så att vi kan åka och handla de sista julklapparna.
 





 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0