Regnigt

Kul helg med både hojtur på tu man hand med Micke (det var 3 år sedan) och besök på Fenomenmagasinet med barnen. Barnens morbror Micke följde med som var hemma från Tyskland över helgen.

Vi fortsätter inskolning även denna vecka med Freja då det har varit kämpigt för henne med förskolan trots att hon har haft storebror där. Förra veckan provade vi att lämna 1 gång bara men förskolepersonalen ringde tillbaka Micke tidigare än bestämt. De senaste gångerna har han varit med hela tiden och bara varit där ca 2 h. Nytt försök imorgon igen och jag hoppas pedagogerna är lite mer engagerade dessa dagar.

Julius har sagt 2 nya ord i helgen!! Det är så kul att få höra honom och häromkvällen när jag nattade honom viskade han –godnatt mamma, tårarna bara rann på kinderna på mig medans jag sjöng för honom, 2 ord på raken! Julius har inte kunnat säga tvåordsmeningar tidigare. Det går sakta men när vi ser små framsteg så känner vi sån glädje och hopp. Om några veckor börjar vi på språkgrupp på US tillsammans med Julius varje torsdagsmorgon.

Rasmus börjar simskola på lördag, vi valde tillslut LASS då jag har hört mkt bra om dom och till ett väldigt bra pris också. Julius börjar Bamse-gympa på söndag men det var lite struligt när jag skulle anmäla honom på kursen så jag hoppas verkligen han fick en plats. Jag måste maila och dubbelkolla med dom.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0