Möhippa

I lördags åkte jag till Vidingsjö på morgonen för att springa med Emma. Efter ca 2 km hoppar ett gäng tjejer fram från skogen med masker för ansiktet föreställandes Mickes ansikte. Det såg lite creepy ut måste jag säga. Alla hade vita t-shirts som de hade skrivit på och även jag fick en t-shirt, tiara, tyllkjol, blombukett och en skylt som det stod Fru Olesen på. Tjejerna serverade bubbel och snittar i skogen och känslorna var på utsidan så jag grät och skrattade om vartannat. De också. Efter detta åkte vi iväg i bilar och jag trodde först vi var på väg till Motala men svängde av vid Maspelösa till ett stall där Cathrine stod och väntade med en av sina hästar. Då brast det för mig (igen) och tårarna rann. Jag fick byta om och hopppa upp på hästen (med hjälp av en pall måste tilläggas). Jag fick rida runt i paddocken och hade i uppdrag att flytta ringar från ena kortsidan till den andra, rida över bommar, gå emellan några rosa grejer och lite slalom, medans de andra tjejerna tittade på, filmade och skrattade, men jag klarade det! Ha! Lunchen serverades i Trädgårdsföreningen och de hade gjort jättegoda pajer med romsås, baguetter, frukt och choklad. Mera bubbel öppnades här. Efter lunchen gick vi vidare och nu var det dags för Strip Aerobic på Studio Fitness. Det var hur kul som helst och när jag i efterhand har kollat på filmerna tycker jag faktiskt att vi var rätt grymma och alla gick in för det! Vi blev så sjukt svettiga att det bara rann och här omkring fick jag en gin & tonic att stilla nerverna med.
 

Nu hade klockan hunnit bli runt 16 och vi åkte hem till Emma där några av tjejerna som hade åkt i förväg väntade. De hade gjort så fint och höll på att laga mat och gjort massa gott tilltugg m.m.

Mera bubbel och sedan gick jag och Emma in i ett rum där Emma hade ställt upp sin massagebänk, tänt ljus och satt på lugn musik. Precis vad jag behövde då! Jag fick min efterlängtade dusch och sedan sminkade en tjej mig som de hade fixat dit.

Maten var jättegod och jag tycker det var en toppenidé att vara hemma hos Emma  så att man hann att prata med alla, mingla, dricka och piffa sig. Vi körde singstar och senare på kvällen åkte både vin och päroncongaq fram (när jag skriver det sistnämnda får jag lite rysningar av obehag).

Vi tog taxi in till stan och avslutade kvällen på Harrys där vi dansade nonstop i några timmar. En helt oförglömlig och fantastisk dag! Tack alla fina vänner, you nailed it!




















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0