Helgen

I helgen hade Micke sin svensexa och dagen tillbringades på Liseberg och de hade haft grymt kul!
 
Jag åkte till Motala med kidsen och hälsade på mamma och Jenny och vi var nere på en fin promenad i Råssnäs. Julius sa redan i bilen att han också ville sova över hos mormor och det fick han när jag märkte på honom att han hade bestämt sig. Han har aldrig sovit borta tidigare men det gick hur bra som helst. Tyvärr så blev Rasmus dålig i sin förkylningsastma (hosta och trånga luftvägar) och jag hämtade pojkarna på morgonen dagen efter. Vi gav Rasmus hostmedicin och han fick inhalera sin luftrörsvidgande medicin och kortison. Men när jag märkte på förmiddagen att vår medicin inte hjälpte till ordentligt fick vi åka till jourcentralen på US. Där kompletterade de med adrenalin och Betapredtabletter. Han blev något bättre men det var nära att vi åkte in en sväng till (barnakuten) då han hade det jobbigt. Vi gav det en timme till och mer luftrörsvidgande och efter lite mat också så piggnade han till. Nu kör vi astmamedicin dagligen i ca 2 veckor och hoppas att denna inflammation på luftrören lägger sig snart. Idag är han dock mkt bättre så det går redan åt rätt håll. Första dagen ”på riktigt” på jobbet idag och jag har haft fullt upp. Men det är ju så det ska vara, jag tycker det är kul. Frejas inskolning fortsätter imorgon och nu tar Micke över inskolningen, killarna går samma tider som Frejas inskolningsschema denna vecka.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0