Hösten från sin bästa sida

I lördags var jag, mamma och Rasmus på Mjellerumsgården och åt Afternoon Tea. Det var/är så mysigt där och de hade massor med gott. Rasmus var så duktig och provsmakade lite, bar sin tallrik själv och ville gå och ta om, tror jag det, när de hade flera olika chokladtårtor och bakverk.

Igår på förmiddagen tog jag med mitt stora och minsta hjärta till Trädgårdsföreningen där vi lekte och njöt av hösten som visade sig från sin bästa sida.

Julius har haft feber från och till i helgen och har inte ätit så bra. Snorig och förkylningsastma på det också. Julius är verkligen jätteduktig på att ta sin astmamedicin och blir glad när jag säger att ”-nu ska vi andas lite medicin”. Får se om han kan gå till förskolan imorgon eller om han blir hemma.

Freja har varit på BVC idag då det var dags för 6-månaderskontroll och tjejen väger närmare 8,5 kg. Vi har fått en remiss till ortopeden på US då hon har misstänkt höftledsluxation då de såg att hennes hudveck på låren inte är symmetriska. Detta är en försiktighetsåtgärd och de sa att vi inte skulle vara oroliga, men såklart tänker jag massor på detta nu. Hoppas vi får en tid till ortopeden fort.

Igår när hon och Julius låg bredvid varandra på golvet gick det upp för mig att de snart är lika stora.

På eftermiddagen igår var jag och Rasmus på gympa och vi hann även med lite trädgårdsfix. Rasmus älskar att kratta löv och krattar gärna en stund både innan och efter dagis.

Kramade ur min sista energi i gårkväll från att ha legat på golvet med alla kids över mig och sedan nattat Freja som hade lite halvt panik eftersom hon var täppt. Sa jag godnatt till killarna och gav mig ut och sprang några kilometer. Jätteskönt men jag är lite harig när det är mörkt så jag sprang endast i villaområden där det var upplyst hela tiden.

 
 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0