Utskriven

Rasmus blev utskriven från US efter lunch och nu får han flytande alvedon istället. Läkaren återkopplar imorgon och vi ska vara uppmärksamma på om det blir någon ny svullnad eller rodnad som är så tydligt ensidig som det som hände. 
Pratade med förskolepersonalen förut ang lunchen Rasmus åt där i tisdags, har fått reda på exakt vilka kryddor osv kockerskan hade använt, men det var inget ovanligt, körvel, dragon, persilja, chilli, skulle det kunna vara så att han reagerade på chillin tro? Men jag använder ju chillisås och sånt hemma...

Mamma var här imorse och hade Freja och det hade gått jättebra, de hade myst massor och Freja hade nog fått ligga i famnen och gosa massor. Jag tror mamma lade märke till att jag inte riktigt hade hunnit med hemma de senaste dagarna och hade plockat leksaker och tagit hand om tvätt och grejer, tack för hjälpen! 
Nu är vi lite mer i fas och hunnit dammsuga, städa köket, lägga på ny matta i matsalen och hämta posten sedan fyra dagar tillbaka osv.

Nu har vi precis ätit kvällsmat och ska gå upp på öv och mysa i soffan framför tv:n.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hej på er!!
Skönt att Rasmus mår bättre. Lilla gubben. En liten fundering, om han skulle reagera på chili, så tror jag inte bara ett öga skulle svullna utan bägge ögonen och ev läpparna också. Kan det vara så att han blivit biten av någon insekt??

Kram på er alla
PS Gabriel saknar Rasmus DS

Svar: Näe det har du rätt i. Ja jag har funderat på det med men den dagen på förskolan öste regnet ner och när de var ute och lekte var Rasmus helt inkapslad i kläder, allt från regnvantar till mössa och luva med liten skärm så det känns inte som det heller. Om det inte var så att det hände något dagen innan och det kom långt efter??
sofnys.blogg.se

2015-05-21 @ 18:24:33
Postat av: Sofie

Rasmus saknar er också och pratar mkt om er ❤️. Jo förresten, vad kostar verktygen som du skickade? Micke slog nyss sönder både verktyg, knappar och tumme och resultatet blev att han endast fick dit 1 knapp!! Jag tar med dressen till stan inom de närmaste dagarna för hon SKA använda den 😊😉❤️

2015-05-21 @ 18:32:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0