Jaga bära jaga bära

Jag hade Julius hemma idag då hans "inskolningsfröken" inte var där idag och det känns lite tidigt att lämna honom till någon annan som han inte har lika bra kontakt med. Men ikväll gick vi till dagis ändå då de hade "trivselkväll" och barnen sjöng och alla hade med fika och grejer. Det gick jättebra med Julius och han var glad och sprang omkring själv så nu känns det mkt bättre inför fortsättningen. Kan ju ha att göra med att vi var där hela familjen men hur som helst blev det en positiv upplevelse för honom ikväll.
Jag känner mig mer orolig/larvig denna gång än vad jag gjorde när Rasmus skulle börja och om det bara kommer bli "värre" för varje barn kommer jag väl stå och gråta utanför förskolan när Freja ska börja.

Imorgon börjar Rasmus och Julius 8.30 och jag och Freja har förmiddagen för oss själva, det kommer kännas lite ovant men mysigt. Nu ska vi ha Freja-mamma mys och hon har mer än rätt att få ha mamma lite för sig själv.

Ikväll när jag tog på Freja sin pyjamas kom tårarna, från mig. Helt plötsligt kommer tiden ifatt en och jag grät av lycka över att vi har tre friska och vackra barn. Nr 3 är ett riktigt mirakelbarn. Att Freja heter Lykke i andranamn är ingen slump direkt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0