Vecka 40 och barnmorskebesök

På förmiddagen hade jag tid hos min barnmorska och alla prover mm såg bra ut. Men jag är såå trött på detta nu, hade gärna fött för en vecka sedan. Väger 90 pannor och har fingrar som ser ut som lunchkorvar. Vi körde en ctg-kurva också och den fick godkänt av läkaren. Vi skippar allt vad hinnsvepning heter nu då det bara ger mig pinvärkar. Jag vill inte vara helt slut innan denna förlossning som jag var när jag födde Julius. Då hade jag gått med värkar i 3 dygn och varit uppe på US och vänt 2 ggr, sömn såg man inget av dessa dagar. Nu satsar vi på mkt sömn på nätterna, vila mitt dagen och glass i solskenet och att det sedan ska starta av sig själv. När jag fick nästa tid till min bm den 26/3 kändes det dock som ett hårt slag...det är ju 1 dag över tiden!!! Det finns inte med i mina beräkningar. 

Trots min stora kroppshydda och allmäntillstånd var jag inne en snabbis på jobbet för att säga hej. Kul att se dom en snabbis men de fick nog chocken när de såg mig... Men jag kommer igen! Längtar till att få mina krafter tillbaka, bli mig själv, gå ner i vikt och kunna bära normala kläder igen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0