Vecka 38, öppnis & bm

Micke och jag var på Öppna Förskolan med Julius på förmiddagen. Det verkar som han gillar det och är väldigt glad när vi är där, lite blyg i början bara. Det märks tydligt att Julius har ett storasyskon för om ett annat barn kommer fram och försöker ta nån grej från honom eller så blir han skitsur och bara skriker. Med Rasmus var det annorlunda, han lät barnen ta leksaker ut händerna på honom. Kan ju ha med att pojkarna är väldigt olika till sättet också. 
 
Jag lämnade Micke och Julius på ÖF strax efter 11 för att träffa vår barnmorska. Christina blev lite orolig för all vätska jag samlar på mig och iom att det är så tungt nu och att ömmar i hela kroppen samtidigt som det känns som om skinnet ska spricka kommer jag få en läkarbedömmning om hur vi ska göra. Alla prover mm ser bra ut och flickan mår bra med hjärtljud, läge osv men det är också viktigt hur mamman mår. Just nu känner jag att jag går lite med taggarna utåt och skulle gärna vilja ha en safezone på minst 1 meter runt omkring mig.
Hoppas på någon form av hinnsvepning om allt ser moget ut och så får förlossning gärna starta när den vill. Igångsättning är jag väldigt skeptisk emot så det undviker jag helst.
 
Julius sover ute i vagnen just nu och ligger och lyssnar till fågelsången från skogen. Vädret är underbart och jag längtar till att gå och hämta hem Rasmus från dagis om en stund ♥.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0