Äntligen

Gårdagen blev inte helt som planerat. Precis när Rasmus skulle åka med mormor hem från Jenny sa han att han inte mådde bra. Han var lite hängig efter all sol och bad men nu såg jag att ögat svullnade upp. Han blev allergisk och kliade massor i ögat, troligtvis av hundarna dessvärre. Nu är jag helt säker på att det var allergi sist också och ingen Etmoidit. Jag var i kontakt med Barnakuten och fick prata med en sköterska och hon sa att allergin kan visa sig ensidig. Jag packade in alla barn i bilen snabbt som tusan och de väntade på oss på US ifall han behövde ha Betapred eller så men efter att vi hade åkt ca 2 mil och Rasmus hade sovit en stund lade sig svullnaden. Stannade bilen på vägen och kontrollerade andningen ifall han hade behövt något luftrörsvidgande, men andningen var inte påverkad. Det blev bättre hela tiden och han piggnade till. Vi åkte hem istället och pratade med en sköterska under kvällen. Badade från topp till tå och alla kläder i tvätten. 

Imorse vaknade Rasmus pigg och glad och vi kunde äntligen åka hem till mormor som planerat. Nyss fick jag en bild från dom där Rasmus precis har fångat en abborre. Vilken lycka! 

Micke och jag har en dejtdag så farmor och farbror Peter ser efter småbarnen hemma. Vi har ätit lunch på Kina-Thai och varit runt och shoppat lite, bla kant och sjösten till sidan av altanen, födelsedagspresenter till Rasmus och lite annat.




Kommentarer
Postat av: Annie

Lille gubben! Så skönt att det gick ner och ni inte behövde söka vård. Hoppas deltager varit fin💗

2015-06-13 @ 22:12:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0