Jag och småttingarna

Micke och Rasmus är i Rimforsa med farfar och blir kvar där övernatt. Så skönt att Ib verkar piggare och det var skönt att få träffa honom en snabbis på en fika här tidigare.

Jag är hemma med bara småttingarna men har haft fullt upp. Skulle vara smidig och förbereda deras kvällsflaskor och när jag är klar med Julius välling slår jag till flaskan som givetvis inte hade någon kork ännu och vi har just nu välling i hela köket och i en låda men där stängde jag bara om eländet. Under tiden jag är i köket hör jag hur Julius spolar vatten på övervåningen. Jag som trodde jag hade stängt till badrummet. Det hade jag visst inte. Julius har klättrat upp på pallen och fått tag i en mugg och häller ut vatten på golvet med hjälp av muggen. Kreativt. Tur att vi har plastmatta. Jag har slängt ett stort badlakan över sjön där inne och skjuter just nu problemen framför mig. Behöver jag nämna att jag även har bebiskräks i håret (har försökt att skölja ur men det luktar forfarande), på mitt linne och Frejas snuttis hänger på tork. 
Nu har nedräkningen börjat tills de små är i säng och jag får ta min efterlängtade dusch.

Rasmus målade en fin teckning idag och ville att jag skulle skriva dit vad han sa att han hade målat. Ni ser bland annat planeten Mars i mitten, vi har Italien, Australien, djungel och lite annat. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0