Hemmakväll

Vi började vår nyårsafton med den tradionella pulkaåkningen och korv med bröd med våra vänner med barn. Jättetrevligt som vanligt och Rasmus hade med sin snowracer som han hade fått av Peter. Barnen lekte jättebra och det var skönt att det inte var så kallt ute. Micke testade snowrcern med Julius också (längst upp från backen) å den lilla token skrattade och såg allmänt nöjd ut när han fick åka med pappa i hög fart. Jag åkte med Rasmus en gång men det fick räcka för mig (läs min kropp).
Det var skönt att komma hem sen och bara ta det lugnt och förbereda nyårsmiddagen. Vi hade tackat nej till inbjudan och bestämde oss för att vara hemma istället, och det var ett bra beslut. Skönt att gå runt i mjuka kläder och fixa och dona. Vi åt 3-rätters tillsammans med Rasmus men han bytte ut sin efterrätt mot smågodis istället. Vid tolvslaget gick vi och hämtade Rasmus till vår säng, väckte till honom lite och stod och tittade på alla raketer tillsammans, mysigt. 
Idag ska vi bara vara hemma och försöka skapa någon ordning (jo jag har börjat boa) och nyss beställde jag nya gardiner till vardagsrummet och tv-rummet på öv, visar gardinerna i ett annat inlägg.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0