Onsdag

Idag var jag och Freja på BVC för ny viktkontroll och hon fortsätter att öka i vikt så detta ser ju lovande ut. Angående detta med flaska har jag nu bestämt att prova att ge henne någon gång som test då jag har bokat frisörtid (helrenovering = många timmar) nästa torsdag och det måste fungera då när jag är borta. Detta med helamning är ju annars rätt smidigt måste jag säga då man alltid har maten "med sig" i perfekt temperatur. Inget bök och stök med flaska och micro men som på sitt sätt också kan kännas lättare.
Igår var vi på Allergicentrum med killarna och det gick så bra och Rasmus var så duktig. Tog av sig tröjan direkt och gjorde precis som han blev tillsagd och frågade ivrigt när det var dags för pricktest. Det visade sig att Rasmus är allergisk mot björkpollen (som vi misstänkte), katt, hund och väldigt allergisk mot häst. Nu vet vi svart på vitt så inga mer gårdsbesök eller gå in i stallet i Valla. Vi testade lite djur på Julius också men det gav inget utslag däremot fortsätter äggallergin som vi hoppas växer bort så småningom.
Roligast tyckte de nog det var att få springa och jaga varandra fram och tillbaka i korridorerna på allergicentrum när sedan doktor Lennart fångade in dom för att lyssna på andningen efter ansträngning. Provresultaten tog vi i väntrummet samtidigt som Lennart spelade fotboll med Rasmus, behöver jag säga att vi har den bästa läkaren?

Idag fixar vi och kommer iordning med saker hemma som vi ligger efter med. Jösses vad snabbt det kan gå att vända upp och ner på hemmet. Men då får man iofs tänka på att både jag och Micke tycker om att ha ordning och reda omkring oss. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0