Tillägg

Gick sådär på BVC idag. Freja hade bara ökat 50g i vikt sedan sist. Jag ammar i stort sätt hela tiden men det är något som inte fungerar uppenbarligen. Nu ska vi börja ge henne ca 3 flaskor mer ersättning om dagen och så ammar jag däremellan. Jag känner mig besviken och ledsen för detta då amningen blev så viktigt för mig denna gång. Jag grät i bilen hem men försöker tänka på det Marie sa:

-vad är det som är så dåligt med ersättning egentligen?

- Killarna har fått tillägg och det gick ju bra med dom.

- Nu när du har tre så små barn kanske det blir lite lugnare om du kan ge Freja en flaska ibland? Behöver inte du känna dig stressad (vilket jag gör, då jag tänker på detta massor) utan kan fokusera på annat.

- Nöjdare liten Freja mellan måltiderna.

Ja det blir nog bra ändå och Micke är glad att han också får mata henne nu. Han har ju matat killarna så mkt när de var små så detta är ovant för honom också. 
- Känns som jag knappt har hållt henne idag så Micke häromdagen.

Micke hjälper mer än gärna till och ger henne en flaska med andra ord. 

Just nu sover småttingarna och Micke och Rasmus är ute i trädgården och sågar ner vårt gamla plommonträd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0