Jösses

Det här var en av de jobbigare/värre ggr som Rasmus har varit sjuk. Igårkväll fick han Alvedon kl 19, Ipren kl 20 (full dos med bägge) och kl 21 hade han 39,8 i temp och mådde jättedåligt. Hostade så han kräktes, grät och var skållhet. Mitt mammahjärtat grät och jag pratade med 1177 då jag kände mig helt maktlös, jag hade ingenting jag kunde ge honom för att lindra för honom. De sa att jag skulle hålla honom sval (no shit?) och eventuellt sätta honom i ett ljummet bad och ösa vatten på honom. Det kändes inte som ett alternativ just då. När Micke kom hem vid 22 sa han att han blir ledig idag och det var så skönt att höra. Julius var inte på sitt bästa humör igårkväll och jag var tvungen att få honom att somna innan jag kunde lägga Rasmus. Jag gick och vaggade J samtidigt som Rasmus satt i soffan och var jättehängig och sa att han ville sova, tror jag det! Stackars gubben. Tillslut somnade J och jag kunde lägga all fokus på Rasmus, att Julius höll på att somna på golvet undertiden jag var på toaletten med R är en annan sak. Snacka om att jag kände att jag inte räckte till ordentligt igårkväll. 
Rasmus vaknade kl 03 inatt och hade 40,3 i feber. I med både Alvedon och Ipren och sen somnade han om efter att ha druckit massor med äpplejuice. Vet ni?!? Nu när jag gick upp med Julius kände jag på Rasmus och han är sval! Febern är borta! Det är så man vill tjuta. Så himla skönt! Hoppas det går åt rätt håll nu och med Micke hemma idag kan vi lägga full fokus på barnen, tillsammans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0