Feber

Vi har en febersjuk Rasmus här hemma. Igårkväll när han vaknade var den uppe på 40,0, det känns mkt och jag kunde inte somna förens jag kände att febern hade sjunkit något. 
Det som var konstigt var att han helt plötsligt när vi skulle gå ut igårförmiddag inte kunde stödja på ena benet. Gick på tå och haltade eller ville inte gå alls. Pratade med 1177 som tyckte att någon skulle titta på knät, som han sa att han hade ont i. På VC var det fullt så de kunde inte ta emot oss så vi fick åka till barnakuten på US istället. Timmarna gick långsamt där och vi fick vänta och vänta, Rasmus feber steg till över 39 där och han fick både panodil (som inte hjälpte) och sedan Ipren och isglass. Rasmus somnade tillslut i mitt knä. När en läkare äntligen tittade och kände på knät var det som bortblåst och helt plötsligt kunde han gå!?! Jag fattade ingenting, vet inte om han var hög på all smärtlindring eller om knät hade fått vila som gjorde att han helt plötsligt kunde stå på benet. Läkaren trodde att det kunde vara nån form av muskelinflammation i samband med febern och att han är lite hostig?? Jag har ingen aning men det bästa är ju att det gick över. Nu ska vi bara se om den här höga febern som han dras med. Han har iaf ätit yougurt nu och druckit massor med äpplejuice.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0