Dopplanering once again

Tanken är att Julius ska döpas när han är omkring 3 månader. Det slog mig häromdagen att han blir tre månader i april vilket är väldigt snart. Jag har varit i kontakt med Vist församling och fick tillslut ett datum i slutet av april. Micke och jag var och besökte kyrkan häromdagen och fick även en rundvandring i församlingshemmet som låg intill. Allt verkade jättebra och kyrkan var mysig inuti. Fick samtal igår om att det datumet vi hade tänkt inte fungerade längre och att de bara hade ett annat datum mkt tidigare och det blir alldeles för snart. De frågade om vi kunde tänka oss att döpa Julius i Vårdsbergs kyrka istället då Vårdsberg och Vist tillhör samma församling. 
Jag tror att vi gör det. Vet inte riktigt vart den kyrkan ligger men efter att ha sett lite bilder på nätet så ser den superfin ut både in- och utvändigt. Jag ska ringa tillbaka till pastorexpeditionen imorgon för att bekräfta datum osv.
Inbjudningskort måste tillverkas och skickas ut och dopklänningen måste lämnas in för brodering av namn och datum. Jag ringde runt till symaskinsaffärer häromdagen och hittade tillslut en som kunde hjälpa mig. Caféet som jag felringde till först sa i allla fall att de vanligtvis inte broderar på dopklänningar ;).
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0