Första mötet

-Jag vill hålla lillebror! Var det första Rasmus sa när han träffade sin bror för första gången. När lillebror sen började gråta var Rasmus mån om att han skulle få sin napp och snuttis.
-Var inte ledsen lillebror. Jag vill ha hans snuttis, mamma.
Rasmus är världens bästa storebror och vill gärna vara med och byta blöja, klä på honom m.m. Imorse när vi satt i soffan och åt frukost sa Rasmus:
-Var är lillebror?
Han ligger i sin spjälsäng och sover svarade jag då.
-Jag saknar han...
Vill du att vi ska gå in och titta på honom?
-Jaaa.
 
Han undrar såklart ibland varför han skriker och kan nog tycka det är lite jobbigt, ofta försöker han att trösta honom genom att vagga babysittern eller ge honom nappen. Han är mån om sina saker och berättar bestämt att det är "min". Samtidigt vet han vilka saker som är lillebrors och det går bra att låna och låna ut.
 
 

Kommentarer
Postat av: Annie

Så fina pojkar❤️

2014-01-22 @ 22:28:09
Postat av: Anna brunet

Åh en sån underbar storebror han är!! Massa kramar till er

2014-01-22 @ 22:34:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0