tisdagsshopping

Jag och Rasmus har fart omkring på Tornby idag och fixat lite ärenden. Julius lämnade vi hos farmor under tiden och det går betydligt fortfare när man inte behöver plocka i och ur vagn vid varje stopp, sparar mina fogar lite också. Vi var på PoP och reklamerade ett ullunderställ som Rasmus hade när han var liten som hade gått sönder (Julius använder det nu), och vi fick ett nytt tillbaka. Dock fanns det bara hallonröda kvar i Julius strl men det blir bra, kan lillasyster ärva sen. Jag tog body-modell istället för tröja också, bra när de är så små. Sedan åkte vi vidare för att prova ut en "snöhjälm" till Rasmus att ha när han åker på sin nya snowracer. På dagis har barnen alltid hjälm om de åker i backen på gården, så det var välbehövligt. Hjälmen var så lätt och väger bara 350g, tjejen i kassan trodde kartongen var tom när hon packade ner den i påsen så hon var tvungen att öppna för att se efter.
En snabbis in på Ica Maxi och handlade det sista inför imorgon och där fyndade jag en harlequinmönstrad pyjamas till Lillasyster för halva reapriset. Just det, Ikea hann vi med också, köpte kubformade vita vägghyllor som vi ska sätta upp i Rasmus rum lite huller om buller på väggen så att kuberna även blir som bokstöd, lite svårt att förklara, får visa när det är klart. Sedan for vi till barnens farmor och fikade och det var två trötta pojkar som somnade i bilen när jag körde hem strax efter 16. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0