Så skönt väder

Sådant väder som det var idag får det gärna vara ett tag framöver, så skön kall luft och solen som smälter bort den frost som har smugit sig på. Självklart vill jag ju ha en vit jul och barnens pulkor står och väntar runt husknuten.

Julfesten i lördags blev jättebra, så perfekt att ha den på ett dagis när det är så många barn med. Att de vistas i en miljö som är så barnanpassad och att man inte behöver vara orolig för att någon ska skada sig eller ta sönder något. Alla hjälpte till att städa och ställa iordning innan vi åkte hem och sista timmen hade barnen pyjamasparty med musik och mysbelysning. Jag önskar att jag själv hade haft med en pyjamas och varit med ;). Barnen busade in i det sista och de var så nöjda för sina skattkistor med chokladpengar och leksak i.

Idag har min farmor varit här och vi fikade tillsammans i eftermiddags. Rasmus var så glad över att träffa Gamlefarmor och tycker att vi ses för sällan. Jag och Rasmus hade bakat så vi hade gott om kaffebröd.

Julius tar fler och fler steg varje dag så nu är det officiellt att han går. Måste ta och filma honom någon dag.

Lillasystern (som Rasmus kallar henne) buffar och sparkar i magen och gör sig påmind varje dag. Ja det är ju inte så att jag glömmer direkt när jag märker att för varje dag som går så spricker snart dragkedjan på den enda vettiga jackan jag har just nu. Namn till flickan blir svårt, vi har två stycken som vi båda tycker om men jag har ett som jag har på bearbetning med Micke om man säger så. Micke verkar redan ha bestämt sig och kallar henne för S..... så fort han får chansen. 
Rasmus namnförslag är Gustav eller Gunilla men det kommer inte lillasystern att få heta ;). Både Rasmus och Micke har kännt sparkar utanpå magen och Rasmus är så gosig när han gärna vill pussa på magen och verkar längta tills att hon kommer ut.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0