Tornby

Jag har varit på Ikano, Ikea, Ica Maxi och Systembolaget, och jag var inte ensam. Handlade lite kläder till pojkarna och köpte nya bodies till Julius i strl 74! Hade nog kunnat ha 68 men bara en vecka till skulle jag tro 😜. Rasmus var mkt äldre när han hade den storleken och då hade han mest tröjor och sånt, inga sådana som man kan knäppa ihop och det är ju så praktiskt. Har redan fått börja med 3:ans blöjor med så jösses vad det går undan. 
Jag köpte några fina vykort till Julius så han har nått att titta på vid skötbordet på nedervåningen. Det är nämligen ett hyllplan ovanför så dessa tejpade vi fast under. Han blev överlycklig 😊. Ikea hade en jättesöt mobil som man också kan ha vid skötbordet så den fick han också till övervåningen. Oj vad han ska längta efter blöjbyten och allt gulligt att se på 😊.
Rasmus fick ett par schyssta T-shirtar och den rosa pyjamasen som jag visade häromdagen. Ett roligt garage med bärgningsbil och tankmöjlighet fick Rasmus också. Hade tänkt att köpa mer  "järnväg" till Rasmus Briotågbana men blev osäker på om Ikeas järnväg är kompatibel med Brios, någon som vet?

Snacka om att vi konsumerar mycket, och ni är inte oskyldiga ni heller! Inte konstigt att vi måste jobba så mycket för att följa med i konsumtionsSverige. Om vi inte konsumerade så mkt som vi gör skulle vi inte behöva jobba så mkt som vi gör och långt ifrån heltid. Vi kanske skulle flytta ut på landet, sälja av fordon, gå ner i arbetstid och umgås med familjen istället. För det är ju det som är viktigast, eller hur?
Nu känner jag att detta inlägg blev lite motsägelsefullt med all shopping osv, men det är verkligheten. Är det den verkligheten vi vill leva i?








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0