långfredag

Det är långfredag och jag känner mig extra ledig nu i påsk trots att jag är ledig hela tiden och Micke jobbar hela helgen (förutom söndag), konstigt, men det har väl med att det är högtid och allt. Vi firar ju trots allt i minne till Jesu död och uppståndelse. 
 
Barnen sover och Rasmus lade jag i vagnen och ställde på altanen (vaken) och sedan somnade han efter ca 10 minuter. Jag frågade honom om vi inte skulle ta en promenad allihopa men han bad mig att köra runt honom till baksidan till "hans" trädgård. Rasmus älskar att sova lunch och än sålänge så fungerar det bra även med att somna runt 19:30 på kvällarna. Julius somnade vid 20.00 igår, vid 23 fick han mat och sedan sov han till 06.30 utan att vakna en enda gång. Han brukar äta 1 gång på natten och sedan somna om men vissa nätter blir såhär, då drar han ett långvil. Nu har han passerat 3 månader och har sovit hela nätter (med undantag för 1 matning) sedan han föddes. Man kan knappt tro att det är sant, men jag vågar inte riktigt ropa hej än, det kan ju ändra sig men just nu njuter vi av att få den sömn som vi faktiskt var intsällda på skullle utebli.
Barnen fick varsin påskpeng av mamma och för det köpte vi varsin sak åt dem. Rasmus fick en grizzlybjörnshane från Schleich och Julius fick en mjuk skallra som ser ut som en hund. 
 
Det gick bra att byta skorna på XXL trots att det tog världens tid för att nästan hela personalstyrkan var på möte just då. Vi mätte Rasmus fot och som jag trodde har även fötterna växt med rekordfart. Vi bytte till ett par Viking Breeze istället som också är i goretex. Dessa var lite nättare och passar bättre nu framåt våren.
 
Jag är så himla sugen på att komma någonvart med lekstugan och igår skickade jag en förfrågan till Daniel om han har någon tid över att hjälpa till med fönster och dörr. Morbror Micke fick också ett sms angående taket och jag hoppas att han har tid att hjälpa mig nån dag. Han bytte ju taket på min gamla kolonistuga så bra. Jag håller utkik efter begagnade bord och stolar till stugan men det är jättedåligt av den varan på Blocket. Är det någon som har en liten trägrupp ståendes och vill sälja så hojta till.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0