Old buildings and houses

Jag har a thing för gamla övergivna hus och ladugårdar. Desto mer trasiga och elendiga de ser ut ju mer nyfiken blir jag. Skulle gärna vilja ta mig in och undersöka stället och ta reda på historian om just det huset/byggnaden, vilka som bodde där eller vad byggnaden användes till. Kanske hitta gamla fotografier eller liknande.
 
Igår när vi nästan var framme i Hällefors åkte vi förbi ett övergivet godståg mitt ute i skogen som stod på en igenvuxen spårväg, jag blev nyfiken. Vissa av vagnarna var helt och hållet igenrostade och jag tyckte mig se en tjusning i allt detta. Solen sprack fram genom träden och det var verkligen jättefint ute. Vi stannade bilen och åkte in på en smal grusväg för att komma så nära tåget som möjligt. Spåret var nedför en brant slänt så jag vågade mig inte ner där utan gummistövlar och med risk att jag inte tog mig upp igen. Typiskt, det hade blivit en riktigt bra bild på det hela bara jag hade kunnat komma lite närmare.
 
Häromdagen hittade jag en blogg där några personer åkte runt och tog sig in i gamla byggnader och tog mycket häftiga bilder på detta. Tyvärr har jag tappat bort blogg-adressen och har dessvärre inte lyckats googla fram den igen. Om någon vet vilken blogg jag menar får ni gärna skicka mig en länk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0