söndag och vagnfundering

Så himla skönt med söndag och en ledig dag ihop med familjen. Tycker det är helt ok att vi fick en extra timme idag då det kan behövas ibland.
Just nu leker jag och Rasmus på hans rum och lillebror får vara med ;). 
 
I eftermiddag ska vi åka till Colorama och beställa tapet och färg, kanske åker inom babyproffsen och tittar på vagn. Jag har ingen större lust att köpa en dubbelvagn då Rasmus är så stor att han hellre vill gå eller cykla om vi ska någonstans, känns som ett riktigt onödigt köp faktiskt. Men, nu kommer det kanske bli så att Rasmus inte ska sova på dagis när han går ner till 15h/veckan och då vill ju jag självklart att han ska få fortsätta sova ute i vagn. Och då ser jag ingen annan lösning än att ha en dubbel. Hade det varit en annan årstid kunde jag haft lillebror i bärselen men det känns inte aktuellt i februari. Varför kan han inte bara få sova klart på dagis så att jag slipper köpa denna onödiga vagn?!? Jaja vi får se hur det blir om jag hittar nån lämplig eller om det går att få de att ändra sig på dagis??
Vad tycker ni andra om dubbelvagn? Spontant känner jag som om man backar ett steg i utvecklingen. Vi har ju singelvagnar som vi kan ta varsin om man tex skulle åka till Kolmården eller vad vet jag, så detta är alltså endast pga att kunna fortsätta ha Rasmus sovande ute i vagn.
 
 
update 13.27: Kanske borde sälja alla vagnar jag har och försöka pressa ner Rasmus i en Bugaboo Donkey tillsammans med lillebror??
 
 
 
 



Kommentarer
Postat av: Cathrine

Utan att vara insatt i området, men jag vet att syrran nog inte skulle klara sig utan dubbelvagn och då blir ändå Kody 4 i feb, men han är å andra sidan en väldigt nöjd vagnåkare ;)

Svar: Ja det beror nog på vilket behov det äldre syskonet har, och när nr 2 kommer kan de ju vanligtvis "backa" lite. Ska åka in till Nkpg och provköra en Donkey som är mitt enda alternativ.
Tack för input! :)
sofnys.blogg.se

2013-10-27 @ 20:28:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0