Projekt Lekstuga

Har gått och funderat och grubblat på hur vi ska få över lekstugan från grannens tomt till vår tomt, det var bestämt att vi skulle flytta den nu i helgen. 
När jag kom hem från jobbet igår var Rasmus och mamma hemma och det var nått han ville visa mig...
- kom ett litet tag, mamma!
Vi gick in i vardagsrummet och där låg två böcker han hade fått av mormor som vi genast började bläddra i.
Men det var inte bara det som han ville visa. Efter ett tag när jag tittade ut genom altandörren ser jag ju att lekstugan står på vår tomt! 
Jösses, var över och pratade med grannen och han hade flyttat stugan själv genom att rulla över den på timmerstockar, genom häcken (som såg orörd ut?!?). Helt otroligt ock tack så jättemkt. Idag ska han och Micke hjälpas åt att vrida stugan och ställa den på plats.
Stugan är lite sliten på utsidan, men med färg och lite nya vindskivor ska vi nog få ordning på den. Ser fram emot detta vårprojekt och längtar efter att få inreda den och måla panelen på insidan vit.
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0