VAB

Jag är hemma med Rasmus idag. Han har fått någon magsjuka utan feber och kräkningar, en lindrig variant skulle jag tro. Får byta blöja i duschen flera ggr om dagen. Jag var orolig att han var på väg att bli uttorkad då han hade kissat dåligt i två dygn men imorse kom det äntligen kiss, att man kan bli så glad för det :). Vi har varit på läkarundersökning på VC idag och de tyckte inte han behövde någon vätskeersättning sålänge han kissar och dricker ordentligt. Men han ska helst inte dricka/äta någon laktos de närmaste veckorna då det bara gör saken värre för att tarmen inte klarar av enzymerna som finns i laktosprodukter.
 
Imorgon är Rasmus farmor Birgitta här och tar hand om honom och på onsdag får Micke vabba.  Hoppas han är bättre framåt helgen då vi ska åka till stugan i Blåvik på fredag.
 
Just nu sover han ute i vagnen och jag ska göra mig en god kaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0