torsdag redan

Det händer så himla mycket med Rasmus nu! Han pratar och babblar i ett, förstår inte hälften av vad han säger. Och så skrattar han, han är verkligen en glad kille. Igår när jag kom hem från jobbet verkade det som om han ville berätta om hela sin dag, han sprang omkring och snurrade och hade sig. Stora killen! Något som är väldigt skönt nu (som vi inte har varit bortskämda med) är att han äter så himla bra. Mumsar i sig köttfärslimpa med gräddsås och mosad potatis i smör och min spagetti Carbonara jag gjorde häromdagen gick också hem. Mjölk har han börjat tycka om och dricker det gärna till maten. Det ända som han inte är så förtjust i så är det frukt! Vi har försökt med massor olika frukter men det verkar inte vara hans grej riktigt än. Nästa vecka början han dagis och där kommer han säkert lära sig att äta frukt när han ser alla andra barnen äta.
 
Imorgon är det kort dag på jobbet och nästa vecka jobbar jag bara två dagar i och med inskolningen. Så det blir rikigt soft för mig. Micke börjar jobba nästa vecka efter att ha varit hemma med Rasmus över 6 månder. Vad jag förstår skulle han gärna vara hemma längre med Rasmus men samtidigt tycker han nog det är kul att komma tillbaka till jobbet och kollegorna :).
 
Katterna ligger verkligen på minus-sidan här hemma och de bara ställer till det just nu, på alla möjliga sätt. Pratade med mamma om det tidigare idag och hon tycker inte vi ska lämna bort de, då man aldrig vet hur de kommer få det. Är det då bättra att TA bort dem?? Hemska tanke. Efter Rasmus allergiutredning och vad den visar får vi ta ställning till hur vi ska göra.

Kommentarer
Postat av: Cathrine

Nej nej nej!!! Du får inte ha ihjäl stackarna! Dom var ändå där först, det finns säkert nån som kan ta Rasmus.. Skämt åsido, att leva är väl ändå bättre än att dö, det finns säkert nåt hem på landet eller så åt dom, om det nu skulle vara så illa att ni måste omplacera dom dvs.

2013-01-03 @ 22:52:18
URL: http://superbeb.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0