Måndag

Dåligt med uppdatering här och jag saknar mitt flow till bloggen. Rasmus mår mkt bättre nu men han är inte så förtjust i att ta sin medicin. Det är lite jobbigt, vi måste vara två st så att en kan hålla fast honom ;(. Det är som ett rör med en mask på som han ska andas i. Vi har tränat på gosedjur och Rasmus har tränat på mig också, det kommer nog bli lättare när han vänjer sig och blir lite äldre. Nu ska han få medicin några dagar till och sedan är det bara vid behov om han visar symptom vid ev förkylning eller hosta.

Idag är jag föräldraledig men vi har inskolning idag också då tre nästan fyra dagar har fallit bort och han inte har provat att sova där än. Det ska han göra idag. Alla barn har en sovpåse till vagnen och den har jag fyllt idag med åkpåse, ullfilt, fleecekläder och raggsockar. Ska bli intressant att höra sen om han kunde somna.
Om några timmar kommer mamma hit och hon ska följa med och hämta Rasmus vid 14. Hon även med sig köttbullar och gräddsås som vi ska äta sen, mums.
Idag skriver jag från mobilen då jag inte har någon dator hemma.

Äntligen har vi två fungerande bilar och det kan ju vara en fördel när vi ska sälja den stora för att köpa en annan.

Köpte glass från Triumf förra veckan och blev lurad på kuppen, den innehöll inte vad som stod på förpackningen så nu har de fått ett mail från mig och det ska bli intressant att se hur de hanterar ärendet :).


Såhär såg det ut när jag handlade på Maxi häromdagen och snuttis åkte fram och Rasmus prompt ville ha honom på huvudet. Behöver jag nämna att folk tittade på oss ;).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0