The spring is looking bright.

Att hämta hem R från dagis och komma på att man inte har någon hemnyckel är ingen höjdare. Jag hade tur att Micke kunde gå tidigare och kunde köra hem fort så att vi alla kom in i huset. Rasmus tyckte det var roligt att få gå hem från dagis istället för att åka vagn. Han var lyckligt omedveten om att hans mamma försökte hitta på knep för att fördriva tiden.
 
Denna fredagkväll/em har jag och R haft för oss själva. M jobbar sent och kommer hem strax innan 21.00. Jag hämtade Rasmus strax efter 15 idag och det är skönt att kunna ha lite mer tid tillsammans. Tiden mellan 17-19 går så himla fort, det är mycket som ska hinnas med:
* middag ska fram och ätas (det sistnämna kan ta en stund) (och det förstnämnda med nu när jag tänker efter, beror helt på vilket humör unge herrn är på).
* städa iordning i köket (så gott det går för att upprätthålla någon form av ordning)
* bad! och allt vad det innebär, tvätta håret (inte så populärt)
* borsta tänderna (går rätt bra faktiskt)
* mys i soffan med badrock, insmorning :), PJ på och lite Disney Junior på det.
* välling
* godnattsaga
* jag sjunger några sånger för honom
* Godnatt min skatt! Mamma och pappa älskar dig ♥. Sen är det tyst och ska sovas, brukar inte ta så lång stund innan han sover.
 
Ser fram emot att träffa Jenny, Fredrik och Oscar som kommer hem till oss imorgon för bus och mellis. Jag tänkte baka tekakor och lite gott. En morotskaka kanske.
På förmiddagen kommer Mats och Emma (Texas nya husse och matte) för att hämta Texas. Det kommer bli så himla bra för Texas ute på landet i Fornåsa med lite höns (mums) och sådär ;). Jobbigast blir nog för oss att se honom försvinna. (Blir gråtfärdig bara av att skriva det).
 
Nu är Albin kvar, har inte hittat någon som uppfyller våra (läs mina krav) än. Vi avvaktar lite och hoppas vi hittar någon som passar Albin bra. Jag kan inte låta vem som helst ta honom då skulle jag ångra mig hela livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0