Mammut Ajungilak Knott

I och med att vi ska köpa en större vagn att sova i för Rasmus på dagis har jag också varit ute efter en ny åkpåse/sovsäck men inte hittat nån som passar. Åkpåsen från Bugaboo som han redan har tycker jag inte kan klassas som en vinteråkpåse och eftersom barnen sover ute i upp till -20 grader behövs något varmare. Bugaboos åkpåse är ju även vinklad eftersom den vagnen är ergonomiskt utformad. Barnen har inga ytterkläder på sig utan sover i sköna underställ och fleecekläder. Och då behövs något sådant.
De flesta åkpåsar jag har tittat på tycker jag har varit liiite små och igår fick jag ett tips om denna sovsäck till barn istället. Man kan ju även köpa en vuxensovsäck och vika men nu fick det bli en barnvariant. Denna passar barn upp till 115 cm så det var perfekt. Jag gillar huvan som ger extra skydd. 20% rabatt på den också så det gjorde ju inget. Jag köpte denna från addnature.com.
 
Såhär har de skrivit i produktbeskrivningen för denna sovsäck:
 
"Vår populäraste barnsovsäck passar för barn upp till 115 centimeter och används inte bara som sovsäck utan fungerar även som åkpåse i vagnen. Det finns dock ingen möjlighet att dra remmar till en sele genom säcken. Sovsäcken är mycket populär på utedagis där barnen sover middag utomhus året runt.

Knott öppnas upp med hellånga dragkedjor på båda sidorna om sovsäcken vilket gör det enkelt att få i och ur barnet och underlättar ventilation när det blir varmare ute."
 
Att den är röd och snygg blir + i kanten.
 
 

Kommentarer
Postat av: Annie

Åh du vet hur mycket jag ogillar utevil i vagn och ännu mer på förskolor! -20 grader... när jag läser det så bara isar det i mej! Jag går inte ens ut i så kallt väder om jag inte måste. Huu tur att han har en varm sovsäck då som sagt, o fin färg;)

2013-08-16 @ 22:16:21
Postat av: Sofie

Utevil i vagn är det bästa som finns. Rasmus sover jättebra och har gjort sen han var liten. Då blir de inte sjuka lika ofta som när de sover bredvid varandra i sovsalar/rum på dagis, näe fy, då sprids det bakterier. Med tanke på Rasmus förkylningsastma är detta ett riktigt bra alternativ för honom. 20 grader var kanske att ta i men tacka vet jag frisk luft!

2013-08-16 @ 22:22:07
Postat av: Annie

Jo bra såklart med frisk luft men de är ju ute så mycket o leker ändå. Pippelmamma som får för sej en massa konstiga grejer vettu;)

2013-08-17 @ 04:00:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0