My skinnyjeans

Jag förespråkar LCHF och GI vilket båda är lågkolhydratkost. De senaste fem vekorna har jag ätit enligt LCHF men någon chokladbit till kvällsteet här och där. Anledningen är att jag vill tappa ett par kilo i vikt och att jag mår mycket bättre när jag inte äter så mycket kolhydrater och under de senaste veckorna knappt några alls. Man känner sig aldrig sådär uppblåst mätt efter en måltid och jag har mkt mer energi. För att vara exakt vägde jag 67,1 kg vid start och idag väger jag 62,8 kg vilket jag faktiskt är väldigt stolt över. Men jag tänker inte nöja mig. Snart är det dags att belöna sig med något och denna gång blir det en ny Fjällrävenryggsäck, låter kanske konstigt men det är vad jag vill ha, haha.
Kände att jag behövde lägga i en högre växel idag och har bakat både LCHF-bröd och Fröknäcke. För att baka utan så mycket kolhydrater behöver man köpa lite specialprodukter som t.ex kokosfett, mandelmjöl och fiberhusk. Här ser ni ett utbud av vad som köptes och denna gång kom allt från märket Kung Markatta.
Snart kommer jag lägga till cykling i min vardagliga motion och det kommer hjälpa mig att nå mina mål.
Over and out.
 

Kommentarer
Postat av: Annie

Snyggt jobbat gumman!!

2013-04-09 @ 18:53:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0