Vällingproblem

Igår fick Rasmus välling precis som vanligt och somnade sedan i sängen. Efter några timmar vaknade han och var jätteledsen och grät och grät tills han kräktes upp vällingen. Jag är 100% säker på att han hade ont i magen då den var väldigt hård och uppblåst. Han har sovit oroligt hela natten och vaknat och varit ledsen med jämna mellanrum. Kvällen innan vaknade han och var ledsen på precis samma sätt men utan att kräkas.

Varför blev det såhär?
Tål han inte välling?
Blir det för mycket välling?
Är det för han ligger ner i dricker vällingen?

Vi ska prova att köpa majsvälling som är mkt mildare och eventuellt utesluta vällingen några dagar.

Nu dricker han Sempers milda fullkornsvälling från 8 månader. Har provat med fullkornsvälling från 1 år men det gick inte.

Erfarenheter tack!

Kommentarer
Postat av: Cathrine

Testa utan fullkorn? Kody var inte så van vid fullkorn (eller välling för den delen, hej svenskt fenomen) eftersom det inte är sån fullkornshets i oz, och det kändes i magen har jag för mig. Det är ju samma för många vuxna oxå, man tål fiber olika bra.

2012-10-24 @ 22:30:40
URL: http://superbeb.wordpress.com
Postat av: Anonym

Det kan inte vara fler tänder på gång så har Oscar också gjort, vaknar blir jätte ledsen, sover oroligt. Kräks har han bara gjort ett fåtal gånger. Men det är ju jätte svårt att säga men min gissning är fler tänder. Hur många har han förresten? Han kanske är klar? :) Hoppas iallafall det blir bättre snart!

2012-10-24 @ 22:49:59
Postat av: Storasyster

Daniel tålde aldrig fullkornsvälling kom jag på nu .
Han drack plus välling från 6 mån hela tiden ,,Findus tror jag det var..:-)
Då mådde han bäst:-)
Hoppas det går över ,, lille plutten❤
Ni får pröva er fram
Kram

2012-10-25 @ 01:45:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0