Kökstankar

Igår var vi hemma hos Jenny och fikade, hon bjöd på kladdkaka med kola uppepå (kondenserad mjölk) och mjuk pepparkaka med lingonsylt, tummen upp för detta! Cat och Annie kom också och Rasmus var med förstås :). Dags att köpa några burkar kondenserad mjölk och låta koka ett par timmar känner jag.
Just nu ligger Rasmus i vagnen på framsidan och sover och när han har ätit lunch ska vi åka till Ikano och träffa Emma och Maud med barn.
Tänker mycket på huset och snart får vi nycklarna. I och med att vi kommer ha både matsal och kök kommer jag kunna inreda köket lite mer som jag vill. Jag ser framför mig en kökssoffa och ett par pinnstolar (gärna i olika färger) vägghyllor inklädda med prickig vaxduk och massa fina burkar och kanske min rosa köksvåg som jag har fått av Birgitta på. Självklart kommer det finnas barnstolar och när Rasmus har sina kompisar på besök kan de sitta och trängas i kökssoffan, mys. Nu kan man sitta och gräma sig över att jag skickade med min gamla kökssoffa vid försäljningen av kolonistugan, hmpf! Den hade varit perfekt i mitt nya kök men jag ska kolla lite på Blocket och gå på nån loppis/aution snart tänkte jag. Det finns ju en stor loppis i Fornåsa, de kanske har en massa fint. Nått gammalt fönster som man kan göra nått pyssligt med kanske??

Ja just det, jag har äntligen ringt ett viktigt samtal.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0