Klappa händerna

Igår var jag på sista utbildningstillfället i Röda Korsets Första Hjälpen-utbildning för barn. Kursen var verkligen jättebra och jag känner mig mycket lugnare och mer förberedd om det skulle hända något. Det jag har lärt mig är:
  • HLR på spädbarn och större barn
  • Stabilt sidoläge med fri luftväg
  • Lägga förband (både med riktigt förband och ev. "det man har hemma" tex strumpor, sjalar, tröjor)
  • Hantera skrubbsår, skärsår, näsblod
  • Hur man går tillväga om barnet sätter i halsen och i värsta fall blir medvetslös
Nu håller jag på att packa och fixa inför imorgon då jag ska iväg på avdelningsdagar med jobbet. Micke och Rasmus ska ha två mysiga dagar tillsammans. Jag åker vid 07.00 imorgon och kommer troligtvis hem sen eftermiddag på fredag.

Kommentarer
Postat av: Fotograf Laila Villebeck

Klapp klapp!



Jag vill också gå den utbildningen! Känns liksom som att jag borde kunna det där! Har du gått genom Öppna förskolan eller någon annanstans???

2012-03-07 @ 22:37:49
URL: http://lailavillebeck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0