Feber!

Det blev ingen cykeltur igår och inte idag heller. Rasmus har hög feber och hade det hela dagen igår också. När han vaknade idag hade han 39,5 stackarn. Han får alvedon var fjärde timme. Jag tycker det är så läskigt när han är så varm, känns som om han ska brinna upp, huvudet är jättevarmt. Vi baddar med svalt vatten och försöker få i honom vätska. Jag misstänker att det är fler tänder på G. Han har aldrig tidigare reagerat såhär starkt på tänder men mamma sa att det kan bli värre ju äldre de blir.
Natten har varit hemsk, Rasmus har varit jätteledsen och jag har ringt 1177 2 ggr. Fick prata med en Lola som inte var allt för munter på att jobba nattskiftet. Hon sa att deras gräns för att ringa ex barnakuten är 41 grader i feber och att barnet ska vara blåmarmorerat?!? Nästintill medvetslös med andra ord, pucko!
Jaja, orolig för Rasmus som jag är ringde jag igen på fm och fick prata med en vettig dam. Hon gav mig massa råd och tips och sa att jag skulle ringa igen om jag blev orolig. Hon tyckte också vi skulle anteckna tempen så att vi har koll på den och kolla igen efter en timme efter att han har fått elvedon. Det gjorde jag förut och det sjönk 1 grad till 38,5, alltid nått. Nu sover han och jag hoppas han blir piggare snart. Det värker i mammahjärtat när han har det jobbigt.
Nu har jag precis gjort en pannkakassmet och hoppas att han är sugen på det sen. Idag serverar vi även glass och smoothie till febersjukt barn.

Ikväll skulle vi ha träffat Daniel och Emma, något som vi hade sett fram emot, nu blir det tyvärr inte så men hoppas på lite häng snart.

Är det någon som är sugen på lite brygghäng vid Stureforsbadet och ta ett kvällsdopp så säg till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0