Potatis - & purjolökssoppa

Har kommit in i en period av goda soppor. Emma delar med sig av massa smarriga recept som jag tänkte lägga ut på bloggen. Idag har jag gjort följande goda soppa:
  • 1 st purjolök
  • 8 st potatisar
  • 3 st morötter
  • 1 st grönsaksbuljong
  • 1 l vatten
  • 1 st creme fraiche Franska örter
  • salt, vitpeppar och gräslök
Stek löken mjuk i olja i en kastrull (den ska inte få färg). Tillsätt potatis hackad i centimeterstora bitar och vatten + buljong. Låt koka några minuter. Ha i morötterna och fortsätt koka tills potatisen är klar, ca: 10 min. Ha i cremefraichen och kryddor och låt sjuda en stund. Hade ingen grädde hemma men jag kan tänka mig att det skulle bli gott med en skvätt.
Ikväll äter vi soppan tillsammans med grekiskt lantbröd med färskost på, mmm. Bra veg alt. till Cat!

Kommentarer
Postat av: Cathrine

Verkar gott! Jag lägger denna på minnet :)

2011-10-06 @ 10:10:37
URL: http://catenett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0