Nostaligpromenad

Den där söndagsångesten man kunde känna förr är som bortblåst, jag är ju "ledig" hela tiden nu. Och veckan som kommer har jag faktiskt semester på riktigt ;). Igår var jag först i Motala och hälsade på mamma, Robert och Nova. Var förbi storasyster en snabbis också för att visa upp bilen :).

Gick en nostalgitripp genom skolgården där jag gick i årsklass 1-6. Det var helt öde där (det var ju helgdag så det var inte så konstigt kanske) bara jag, Rasmus och vagnen. Mycket minnen som tex, trätrallen utanför matsalen där vi brukade sitta och "hänga", mitt gamla fritids Gustav och Nisse-skylten som fortfarande satt kvar. Lyktstolpen som jag gick rakt in i när jag vände mig om för att tjuvkika på en kille jag var kär i. De stora hemska plåtdörrarna med gälla färger. Den asfalterade planen utanför gympahallen där killarna spelade fotboll på rasterna och vi körde brännboll. Platser där vi brukade hoppa hage, köra kastis och hoppa twistband. Jag minns min mönstrade fleecejacka/tröja som jag var så glad i och rädd om att jag helst ville gå "inne"-vägen till matsalen. T-shirtar i batik och rutiga byxor. Mamma och pappa som var och kollade på mina skolavslutningar och rektorn som alltid bar hatt. Gick förbi utanför Kathrines och IngaLills rum men kikade inte in. Vad mkt lekplaster de har byggt och vart är kullen? Asfalten vid skolan är helt ihoplappad och området vid skolan ser inget vidare värst ut, lite ghettoaktigt. Jag har hört att det har varit prat om att riva...

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja,det är nog Motalas sunkigaste skola idag:( Vilka rutiga byxor?? Kommer inte ihåg:)Eller vill inte komma ihåg!

2011-11-06 @ 12:05:07
Postat av: Sofie

Ett par vita och svart rutiga som du köpte till nig från JC :), det var hett då, Becca hade blå finrutiga :)

2011-11-06 @ 12:08:18
Postat av: Rebecca

Jag minns inga rutiga brallor! Men jag minns allt det andra du skriver om, särskilt nu när jag blir påmind. Vi var hemma i helgen och åkte till Lidl och rässnäsbageriet, tittade mot skolan men allt känns så konstigt avlägset. Ibland kan jag inte fatta att jag levt ett helt liv där.

2011-11-06 @ 16:34:19
Postat av: Fotograf Laila Villebeck

Härligt med nostalgi! :)



SV: Både skjortor och jeans är köpta på P.o.p

2011-11-06 @ 19:00:06
URL: http://lailavillebeck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0